DPF filtrs - kā tas darbojas?
DPF (Diesel Particulate Filter) ir dīzeļdegvielas cieto daļiņu filtrs jeb dīzeļu kvēpu filtrs ir transportlīdzekļa izplūdes sistēmas sastāvdaļa, kas uzkrāj piesārņojošās ķimikālijas, kas rodas degvielas sadegšanas procesā, pirms šīs daļiņas sasniedz izpūtēju un nokļūst atmosfērā. Tas paredzēts dīzeļdegvielas daļiņu vai kvēpu izņemšanai no dīzeļdzinēja izplūdes gāzēm, bet atšķirībā no FAP daļiņu filtra tehnoloģijas, reģenerācijas laikā tam nav nepieciešams pievienot AdBlue piedevu izplūdes gāzu attīrīšanai.
DPF darbojas
augstākā temperatūrā, 600-650 ° C, izmantojot papildu degvielu pie iesmidzināšanas.
Uz filtra
sienām ir daži cēlmetāli, kas darbojas kā katalizators, lai atvieglotu visu
procesu. Ir svarīgi pamanīt, ka pēc iesmidzināšanas daži degvielas veidi slīd gar cilindru sienām
un ieplūst eļļas tvertnē, piesārņo to un apdraud motora darbību: piemēram,
turbīna var salūzt, kā rezultātā eļļa plūst DPF.
SIA "DPFSolutions EP" kvēpu filtru un katalizatoru tīrīšanai izmanto iekārtu, kas spēj tīrīt PM10 atlikumus un pilnībā noņem arī naftas nogulsnes no DPF un katalizatora SCR.